RED en Corona

Veelgestelde vragen

Welke maatregelen hebben jullie genomen in het kapsalon?

We hebben het kapsalon ingericht zodat we voldoen aan de corona maatregelen. Er zijn schermen tussen de wastafels en onze kappers dragen een mondmasker of ‘faceshield’. Tussen 2 bezoeken in wordt de kaptafel, wastafel en kapstoel volledig ontsmet. Bij het binnenkomen zal je een bordje vinden met de vraag om jouw handen te ontsmetten. Onze kappers doen dit ook bij de aanvang van elke klant. Hun tools, schaar en borstels worden ook behandeld met ontsmettingsspray. Kapmantels zijn wegwerp of voor enkel gebruik en dan gewassen op minimum 70°. Op elke kaptafel staat er ontsmettingsgel. Wij behouden ons ook het recht voor om een klant te weigeren indien deze niet meewerkt aan het bestrijden van corona.

Wat als ik me niet zo lekker voel of misschien lichte koorts heb?

Neem dan geen risico en contacteer ons om jouw afspraak te verplaatsten. Zo houden we het veilig en kan jij rustig beter worden. Bij twijfel kan er gevraagd worden om jouw temperatuur te meten. Wij doen dit dan in alle discretie.

Hoe maak ik een afspraak?

Online is de beste en makkelijkste manier! Zo draag je immers ook je hygiënische steentje bij omdat de kapper zich niet moet verplaatsen om je telefoon aan te nemen en win je ook tijd tijdens jouw kappersbezoek.

Kom aub. OP TIJD! Zo hou je rekening met iedereen.

Wat als ik te laat ben?

De huidige situatie vraagt aan ieder van ons om enkele respectvolle inspanningen te leveren qua veiligheid. Om elke klant in de beste omstandigheden te kunnen knippen of kleuren is het nodig dat je op tijd komt. Arriveer je te laat dan bestaat de kan dat jouw afspraak niet meer kan doorgaan. Vrees je te laat te komen, verwittig ons dan telefonisch. Bij een no-show rekenen we een forfaitaire vergoeding van 50€ van.

Mag ik mijn kinderen meenemen naar het kapsalon?

In normale omstandigheden is dit geen probleem maar nu vragen wij je met aandrang om alleen te komen of met de personen die gelijktijdig – dus niet voor of na jou – een afspraak hebben.

Enkel iemand die een afspraak heeft, wordt toegelaten tot het salon.

Ben ik verplicht een mondmasker te dragen?

De overheid verplicht het dragen van een mondmasker in een kapsalon. Breng dus aub. jouw mondmasker mee. Ook kinderen zijn verplicht een mondmasker te dragen.

Hoe verloopt het knippen en kleuren wanneer ik een mondmasker draag?

Kappers zijn creatieve wezens. Wij hebben al één en ander met succes uitgetest. Je kapper zal je af en toe vragen om het mondmasker rond de oren even vrij te maken of gedurende enkele tellen een plexi gelaatsscherm vast te houden. Veilig knippen en kleuren… het kan.

Wordt er koffie en magazines aangeboden?

Breng jouw flesje water, favoriete magazine of boek mee. Wij mogen jou momenteel geen koffie of magazine aanbieden.

Jouw smartphone of tablet gebruiken? Da’s geen enkel probleem, wij hebben WIFI voor jou in het salon.

Kan ik naar het toilet tijdens mijn kappersbezoek?

Neen. De overheid verbiedt ons om gebruik te maken van het toilet in ons salon. Ga dus best even voor je naar jouw kapper gaat.

Zal mijn kappersbezoek langer duren?

Hou rekening met een kwartiertje extra.

Is er een Corona-supplement of prijsverhoging?

Wij hebben beslist om voorlopig niets extra aan te rekenen of onze prijzen te verhogen naar aanleiding van Covid-19 hoewel de maatregelen kosten en investeringen met zich meebrengen in ons salon.

Mocht blijken dat onze rentabiliteit essentieel wordt aangetast en wij genoodzaakt zijn tot een prijsverhoging of het aanrekenen van een supplement dan zullen we dit in alle transparantie laten weten. Vandaag is dit nog niet het geval.

Kan ik cash betalen?

Dit kan maar wij geven de voorkeur aan elektronisch betalen. Er zijn stokjes en handgel voorzien aan de toonbank zodat je veilig kan betalen met Bancontact, Visa of Mastercard.

Kan ik zonder afspraak naar de kapper?

Neen, het is door de overheid verplicht dat u vooraf een afspraak maakt.

Mogen kinderen naar de kapper?

Jazeker. Zij moeten een mondmasker dragen en worden geknipt terwijl mama of papa even een korte wandeling maakt of in de auto wacht.

Hoe kan ik het als klant makkelijker voor jullie maken?

Heel fijn dat je op deze vraag klikt. Je bent een schatje. Je kan ons helpen door jouw jas zelf op te hangen, in de wagen te laten of zonder jas te komen bij mooi weer.

We herhalen het nog eens, KOM ALLEEN. Ga eerst naar de kapper en ga nadien je boodschappen doen.

Ben je iets te vroeg, vraag even kort je wachttijd en maak een kleine wandeling of wacht even buiten op een veilige afstand.